Hela dagen idag har jag haft Rasmus på luffens "för jag är friiii som en fågel, friii som en fågel" i huvudet. Jag kunde ha haft vilken frihetslåt som helst och nynnat på ("I've been looking for freedom" med The Hoff hade varit pompös och passande) men eftersom jag verkar lite besatt av fjäderfän valde hjärnan denna.
Och fri är jag. Totalt fri från allt vad PR, marknadsföring, strategier och information heter. Ända fram till 15 augusti. Men jag är inte befriad från packning och tråkiga hushållssysslor. Så nu måste jag gå och försöka minska strykberget lite. Friiiiii som en fåååågel, friiiii som en fååågel...
onsdag, juni 27, 2007
fredag, juni 15, 2007
Dubbla öron
Jag köpte lite böcker idag och under tiden som jag stod i bokhandeln och valde ställer sig en tjej i 16-årsåldern jämte mig. Hon har tights, svart klänning, burrigt svart hår och ett par djuröron på huvudet. Svarta öron med lite vitt i. Någon slags mellanting mellan kanin, björn och katt.
Misstänker att öronen var någon typ av statement för henne. Frågan är bara vad hon vill säga. Kanske att hon önskar att hennes egna öron var placerade på huvudet istället för på sidorna. Kanske att det känns som att hon hör bättre med dubbla öron. Eller kanske vill hon visa att hon hellre hade varit en kanin. I don't know. Men det såg lite roligt ut. Man kanske skulle köpa sig ett par? Folk skulle nog bli förvånade på kontoret på måndag.
Eller vad säger du rodrigo?
Misstänker att öronen var någon typ av statement för henne. Frågan är bara vad hon vill säga. Kanske att hon önskar att hennes egna öron var placerade på huvudet istället för på sidorna. Kanske att det känns som att hon hör bättre med dubbla öron. Eller kanske vill hon visa att hon hellre hade varit en kanin. I don't know. Men det såg lite roligt ut. Man kanske skulle köpa sig ett par? Folk skulle nog bli förvånade på kontoret på måndag.
Eller vad säger du rodrigo?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)