Jag har varit superförkyld i över en vecka nu. Redan innan snuvan slog till hade jag till och från en liten grej under ena ögat men i takt med att förkylningen ökade i intensitet blev också det röda under ögat värre. I söndags blev det ännu rödare och ännu mer svullet. I måndags ökade det ytterligare en smula och blev dessutom så narigt och torrt att jag kunde skrapa av hudflagor. Igår kändes det som att det inte kunde bli svullnare, klia mer eller vara rödare. Men det kunde det. Imorse när jag vaknade kände jag nämligen att hela vänster ansiktshalva hade svullnat. Jag liknande ett monster (min chefs reaktion när han såg mig var: "fan vad du ser ut!" så jag överdriver inte).
När jag kom till jobbet lyckades jag få tid hos företagsläkaren och han skrev direkt ut ett recept på salva som ska fixa till eländet. Som svar på min fråga om varför jag har fått åkomman svarade han "tjaa... stress, infektion eller... hösten".
Det är bara oktober och jag ser redan ut som Ringaren i Notre Dame. Så det ska bli ganska spännande att se vad resten av hösten bjuder på för svullnader.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar