Jag har en kollega som alltid alltid alltid pratar om sin familj. Han har varit gift med sin fru i över trettio år men verkar omåttligt kär i henne än. Det är visserligen gulligt men den här mannen balanserar på kanten till överdrift. När hon är på resa tröstäter han av saknad hela kvällarna och han kan omöjligt somna utan att hon ligger under hans arm (han har ingående förklarat exakt hur det ser ut när de sover och hon ligger alltså i armhålan på något sätt). Jag har följt honom sedan augusti nu och det finns inte ett enda samtalsämne som man kan ta upp med honom utan att han på något sätt kopplar det till sin fru, någon av sina söner, sina svärföräldrar eller sin mamma.
Men rekordet togs idag. Jag satt i baksätet på hans bil och vi var på väg in till stan för ett möte. Eftersom min dator krånglar passade jag på att ringa ett samtal till en av IT-killarna så att han kunde kolla på den under tiden jag var borta. Han var inte på plats så jag lämnade ett meddelande och nämnde då lösenordet till min dator. När jag hade avslutat hör jag min kollega glatt från framsätet:"XXX (=lösenordet) var min frus flicknamn!"
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
vem är mannen. HC?
Skicka en kommentar