torsdag, maj 01, 2008

Iran ska lösa världsproblemen

Läser i DN att Iran lovar att snart presentera ett åtgärdspaket som ska innehålla lösningar på alla världens problem. Paketet har inte offentliggjorts än men enligt landets säkerhetschef ska det alltså handla om världens stora frågor.

Min tanke går direkt till de stackars satar som jobbar under den här säkerhetschefen. För jag tycker mig känna igen situationen. Min chef är expert på att utlova lösningar på det mesta - och gärna långt innan projektet ens är färdigformulerat. Sedan består halva jobbet i dra ner de högt uppskruvade förväntningarna från kollegor och förklara hur liten budget vi har, hur orealistisk tidplanen är etc.

Ibland tycker jag att mina arbetsuppgifter är svåra att överblicka och projekten för stora. Undrar då hur teamet i Iran känner sig? Och undrar om de är klämdagslediga imorgon?

Inga kommentarer: