lördag, maj 03, 2008

Kosläpp

Förra veckan var det dags för det årliga kosläppet på Wapnö i Halland. 2000 pers hade samlats för att se på när 180 ystra kor släpptes ut på grönbete. Jag gillar djur. Jag gillar naturen. Men att titta på kor som rusar runt i gräset efter att ha varit instängda i mörka ladugårdar tycker jag bara skulle vara sorgligt.

Och en liten hint om exakt hur sorgligt det kan bli visar händelsen som utspelade sig på Wapnö några dagar innan the major korelease: tydligen släppte man ut en ensam liten tjurkalv på bete. Han blev så bländad av solen att han sprang bort och försvann och ingen har sett honom sedan dess. Snyft.

Inga kommentarer: