tisdag, september 25, 2007

Babyugglor och minikor

Hunden sägs vara människans bästa vän men nu får den tydligen konkurrens från lite oväntat håll. Läser i ett nyhetsbrev att det i Japan har blivit populärt att ha ugglor som husdjur och att vilda babyugglor säljs för skyhöga summor.

I USA har saker tagits steget längre (såklart) och där tror man att årets julklapp blir miniatyrkossan (eller "the three-foot-high littlemoos"). Jag blev nyfiken på hur en sådan ser ut och hittade den här länken http://www.miniaturebull.com/ Hade ingen aning om att det ens fanns minikor. Och visst kan man inte låta bli att undra vad man GÖR med en sådan? Går man ut och går med den? Kelar man med den lilla kon i soffan? Eller har man den bara ute i trädgården och tittar på den då och då? Ska bli intressant att se ifall trenden sprider sig till Sverige.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Littlemoos? Moose betyder ju älg. Kan man få en miniälg också...?

Annars är väl Bonzai-kossa ett passande namn?

chicken sa...

Jag fick inte heller ihop det där med littlemoos så helt klart borde de använda bonzai cow (eller bonzai moose den dagen en sådan dyker upp) för att undvika missförstånd. Frågan är bara vem man vänder sig till med tipset?