tisdag, maj 08, 2007

Ask not what your country can do for you but what you can do for your country - fast tvärtom

Ur insändarsidan i dagens HP "Att ha barnbarn är det finaste och roligaste som finns. Det är verkligen livets krydda, men det är dyrt också. Som mor- eller farförälder vill man ju ge sitt barnbarn så mycket. Man måste köpa leksaker, som barnbarnen kan leka med, när de kommer och hälsar på och dessa "leksaker" måste växa med barnen. Har man den stora lyckan att ha fler barnbarn, då kan det bli väldigt dyrt. Därför borde det införas ett barnbarnbidrag, som alla mor- och farföräldrar kunde få del av. /Yvonne Madstedt, Kinnared".

I totally rest my case against Yvonne. Men jag kan mycket väl se henne framför mig när hon totar ihop det här kravet under tiden hon inmundigar kvällsciggen under köksfläkten. Och i fönstret hänger världens fulaste cafégardin.

Inga kommentarer: