Har hela dagen tänkt att jag skulle skriva om en sak på bloggen ikväll. Nu är det kväll och nu har jag glömt vad det är jag har velat skriva om hela dagen. Så jag får skriva om något annat. Till exempel att jag har börjat att packa inför min flytt lite smått. Och insett en bra grej: ju äldre jag blir desto mindre ekorre verkar jag vilja vara. Har inte alls samma behov av att spara och samla som jag verkar ha haft tidigare.
I helgen gjorde jag mig av med alla mina gamla InStyle, DV och Elle från 2000 och framåt. Alla brittiska, amerikanska, och för den delen svenska, magasin som jag har vårdat ömt och faktiskt också gått tillbaka och tittat i ibland. Nu är de borta. För man kan inte släpa med sig gamla magasin från bostad till bostad. Så snulle fick du nu I! Du sa en gång att jag skulle bli crazy magazine woman när jag blev gammal och att alla mina tidningar skulle rasa genom golvet ner till grannen. Icke så.
Nu kanske jag börjar samla på duschmössor istället. Då behöver man inte oroa sig för att samlingen ska ramla ner i huvudet på nabon. Om man inte har en miljard eller så. Fast då har man å andra sidan drunknat i dem själv innan det händer.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Näää, du flyttar ju till Stockholm och då finns det risk att du förvandlas till the crazy swan woman! /I
Fast den titeln är ju upptagen. Jag känner mer att jag är en crazy fox woman i så fall.
Skicka en kommentar