Igår kväll ringde I från Bryssel och meddelade att hon just hade tjänat €10 enbart genom att äta upp en 300 g biff. En kollega till henne trodde inte hon skulle klara detta och lovade henne alltså pengar för bedriften. Inte helt genomtänkt från hans sida... Dels har hon rötterna på Balkan. Och dels stammar hon från ett släktträd där storasystern i tonåren klämde 14 pannkakor under en måltid och fadern någon gång på 80-talet moffade 1,3 kg helstekt lamm ihop med morbrodern.
Under vårt samtal igår tackade jag för informationen och sa att om jag hade haft en blogg hade denna nyhet klart platsat där. Nu har jag startat min blogg. Och detta får bli mitt första inlägg.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Hey - du glömde detaljen att jag beställde in dessert efter köttfesten! Glass med grädde och chokladmousse (ok, jag skrapade av grädden - men ändå!). Jag lider dock fortfarande av efterköttsvettningar...
Skicka en kommentar