Sommaren har faktiskt varit ganska ok i Stockholm vädermässigt sedan jag kom hit. Det har varit hyfsat varmt (och eftersom det har har varit upp till 95% luftfuktighet den senaste veckan har värmen känts tropisk) och jag har inte upplevt en enda dag då det har regnat hela tiden. Men visst har det regnat. Och när det har gjort det har det varit väldigt kraftiga skurar. Som förra onsdagen då jag skulle gå ner till city för att ta en lunch med I. Jag hade klänning, flipflops och paraply. Lagom när jag kom till Humlegården öppnade sig himlen fullständigt. Jag blev blöt om fötterna och benen. Jätteblöt. Och när jag tittade ner på mina fötter såg jag att de dessutom var röda. Flipflopsen hade färgat av sig och och gjorde att fötter och tår var kräftfärgade. Och fulla med skum. Vet inte riktigt hur skummet kom in i bilden men det var väl mängden vatten (för regnet vräkte verkligen ner) som påverkade på något sätt. Det sa "tjipp tjipp" om mig när jag gick och mina fötter såg ut att producera rött skum.
Lunchen klarades av (det behövdes en del servetter för att torka av fötter och ben) och när jag skulle bege mig hemåt hoppades jag att skummandet skulle ha upphört eftersom det hade slutat regna. Icke så. Det skummade nästan ännu mer. Tjipp tjipp... Jag skulle hämta min nya fina kostym på Tiger och traskade in där samtidigt som jag hoppades att jag inte skulle lämna efter mig röda spår på det fina trägolvet. Killen i butiken hämtade kostymen och undrade ifall jag ville prova den innan jag tog hem den. Jag tittade ner på mina röda skumfötter och tackade nej.
Idag har det gått sju dagar. Och mina fotsulor är fortfarande röda.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar