onsdag, augusti 01, 2007

Mina tre första veckor i Stockholm

Sol i Kronobergsparken, på syrrans balkong, på Lidingö, på Ingarö. Promenader på Kungsholmen, Vasastan, Östermalm, Söder och på Djurgården. Buffalo wings på TGI Friday's, take-outs från indiern på hörnet och thailändaren tvärsöver, middagar på några av stans bästa ställen och dagar med bara frukt och havrefras. Läsning av DN, DV, DI, Rocky, pocketböcker och massvis av Schulmania, silverfisk och mikebike. Allmänbildningsbreddning via Judiska Muséet och Vasamuséet. Ohemula mängder sömn där rekordet just nu ligger på 13 timmar. Och så TV-tittande som om det inte fanns en morgondag. Normala favoriter som Frasier och CSI mixat med en snubbe som kan läsa bäbisars tankar, tanter som städar, bachelors som är prinsar, The Mom Show (sitter som klistrad, totalt utan anledning) och Thorsten Flinck som läser rysare. Jag är avkopplad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh oh oh - du glömde nämna att vi såg den ena av tanterna som städer på Kungsholmen!

Anonym sa...

Och just det, vi har även shoppat och åkt båt över till Hammarby Sjöstad (som vi nästan glömde hoppa av..).

chicken sa...

Just det; har sett den ena av tanterna som städar på Kungsholmen. :o)