lördag, augusti 18, 2007

Jobbchock

Nu har jag avverkat de tre första dagarna på min nya arbetsplats och jag är helt och totalt färdig. Visst var jag medveten om att det skulle vara mycket nytt men jag trodde inte att det skulle påverka mig så som det har gjort och att jag skulle bli såå utmattad. Fram tills igår kväll var jag spänd som en fiolsträng och har sovit uselt. Alla är trevliga och efter att ha haft mitt första möte med PR-byrån och min chef är jag väldigt entusiastisk över vad som väntar. Men ändå. Att det ska vara så jobbigt att hålla reda på alla nya ansikten (just nu hälsar jag på ALLA jag ser i närheten av jobbet - och på bussen - just in case det skulle råka vara någon kollega som jag inte kommer ihåg att jag har presenterats för. Saken blir inte heller lättare av att varenda människa tycks heta Eva eller Johan. Det finns ÅTTA Evor på bolaget och minst fyra Johan. Woe me!), rutiner och produkter.

På söndag kväll ska jag åka på tvådagars säljkonferens och då blir det ännu fler nya ansikten. Men samtidigt också ett tillfälle att lära känna mina närmaste kollegor lite bättre eftersom det är sociala aktiviteter inplanerade för hela måndag eftermiddag och kväll. Och det där är också en risk: eftersom jag känner mig trygg med marknadsfolket håller jag mig gärna till dem. Men de som jag borde bonda med (och det påpekar min chef hela tiden) är de jag i framtiden måste inleda nya projekt med och påverka att göra nya saker. Så ska mitt jobb bli enklare måste jag pronto se till att charma säljchefer och säljare. Vi får se. Men det känns som att jag kommer att vara hyfsat trött många många fredagar framöver.

Inga kommentarer: